En recerca de l'hotel perfecte

"Arrodillarse por un gin-tonic es humillante"  (Tom C.Avendaño)


Hem trobat aquest interessant i divertit post en un blog de viatges que ens dóna dotze pistes a tenir en compte per que un hotel es converteixi en una experiència extraordinaria, molt útil pels professionals que ens dediquem a implementar allotjaments turístics   o per aquells que són propietaris , i que són aptes per tot tipus d'allotjament i de qualsevol categoria.
Aqui van les dotze pistes (nosaltres les hem volgut il·lustrar amb algunes fotografies) i hem afegit algun comentari més (en cursiva):

1. El matalàs. La gent creu que no dorm bé perque no està a casa seva, però és per el llit. Qui escatima en el matalàs s'arrisca el més important: la son de l'hoste. Avui en dia tenim al mercat gran quantitat de varietat de matalassos per escollir, fins i tot que donen sensacions o olors ambientals.

2 Acústica. Evitar ponts acústics entre les parets i protegir els sòls amb bandes de neoprè per amortir el so. Això es indiscutible!

 3 L'entrada. Que quedi ben clar on és la recepció i on el vestíbul. I, sobretot, on acaba el hall (on preval el social) i comencen les habitacions (on preval l'íntim).

 4 Esmorzar. El típic bufet pot aclaparar a l'hoste. És igualment cara una oferta limitada i personalitzada, amb horaris amplis, de productes de la zona. ecològics i de temporada

 5 Il · luminació. Mai ha de substituir a la llum natural quan aquesta existeix. Ha de ser escassa als matins i ambiental a les nits. Reduir en les zones on la gent hagi de baixar el to de veu. A les habitacions llum ambiental i suau , jugar també amb la llum d'espelmes.

 6 Servei. Preferible que sigui atent a que sigui elegant i que sigui fàcil de localitzar abans que estigui per tot arreu. Com més experiència tinguin, millor.
 7 Atmosfera. Ha de ser uniforme en totes les zones, el client no ha de adonar-se que està percebent. 
8 Música. Prohibida fins després del sopar. I llavors, amb personalitat: res de versions suaus de clàssics de rock.
 9 WiFi. Ha de ser gratis. Es perdona la seva absència en hotels rústics que conviden a desconnectar.  Comptar sempre amb un petit escriptori dins de l'habitació perque el client pugui realitzar les seves gestions.

10 Decoració. S'accepta qualsevol estil mentre estigui unificat i justificat per l'entorn. Sempre s'agrairà més l'autòcton que el espectacular però genèric. Si és possible, materials duradors. En cas de dubte, eliminar els adorns (quadres i fotos). Prohibits els flyers a les habitacions. Totalment d'acord, els quadres i les fotografies han de ser de qualitat que no cars (hi han grans artistes professionals a preus molt asequibles) amb gust i ben col·locats sempre revaloritzaran el nostre establiment.


 11 Minibar. Retirar de l'habitació si fa soroll i substituir per una barra oberta en una zona comuna. I elevar del sòl; agenollar-se  per un gintònic és humiliant. Si l'espai o la categoria no ens ho  permet, tenir sempre a mà del client una ampolla d'aigua fresca, un parell de gots i també podem optar per una cafetera tipus Nespresso o Dolce Gusto per preparar begudes calentes.
 12 Temperatura. El termòstat ha d'estar sota el control del client però convé deixar una manta a mà; a ningú li agrada haver de demanar-la per telèfon enmig de la nit. Possar un petit plaid al peus del llit és decoratiu i en algun moment poster d'utilitat, no cal tenir la manta gruixuda i sense estil de tota la vida que només agafa pols a dins l'armari.



Comentaris