Rècord d'ingressos a Catalunya generats pels turistes estrangers durant l'any 2011

Publicat a la sala de prensa de www.gencat.cat el 19-01-2012 -TURISME

Reproduim part de la noticia publicada ahir 19 de gener a la sala de prensa de la gencat, sobre el balanç turístic que s'ha fet del 2011. Unes dades excel·lents i un seguit de noves propostes d'actuacions per el  2012 que de ben segur anirem seguint i informant-vos detalladament.

  •  En el marc de la fira Fitur de Madrid, la Direcció General de Turisme ha fet avui balanç turístic de 2011. Segons aquestes primeres dades, els ingressos del turisme estranger se situarien al voltant dels 11.300 milions d’euros, un 7,8% més que l’any anterior.
  • Pel que fa al nombre de turistes, la destinació catalana tancaria l’any amb un increment del 5,7% i superaria els 23,5 milions de turistes (estrangers, catalans i de la resta d’Espanya). En turisme estranger l’increment ha estat del 4,6%.
  • La directora general de Turisme, Marian Muro, ha fet balanç de la tasca feta per la Conselleria d’Empresa i Ocupació pel que fa al turisme durant el 2011 i ha presentat les principals línies estratègiques per al 2012, a partir del Pla Estratègic de Turisme i el Pla de Màrqueting de Turisme de Catalunya.
  • El director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha presentat la campanya de promoció “Catalunya. M’agrada Compartir”, com a principal signe d’identitat de la nova orientació en matèria de promoció turística de l’ACT, on la implicació del sector privat i les xarxes socials hi juguen un paper important.
  • Balanç d’actuacions i reptes per al 2012
    La directora general de Turisme, Marian Muro, ha destacat algunes de les actuacions dutes a terme al llarg del 2011 en matèria de política turística, entre elles l’elaboració del nou Pla Estratègic de Turisme que estarà enllestit a meitat d’aquest any.
    Muro ha explicat l’esforç que s’ha fet en la simplificació de les càrregues administratives en el sector turístic i que continuarà aquest any i la posada en marxa d’una línia de finançament de 6 milions d’euros per a 2011 per a petites i mitjanes empreses del sector que enguany gairebé doblarà l’import.
    En matèria de qualitat destaca la consolidació de la categorització per espigues del turisme rural i la creació d’una nova especialitat hotelera gastronòmica. Muro també ha anunciat un segell de qualitat per a les agències de viatges i ha explicat que “hem ideat un fórmula d’indentificació visual online de les agències de viatges que operen a Catalunya de forma legal”.
    Per al 2012, la directora general ha anunciat, entre d’altres iniciatives, el projecte per convertir les oficines de turisme en punts no només d’informació sinó també en espais de promoció i de comercialització de productes turístics; el desplegament i l’aplicació de la nova normativa d’habitatges d’ús turístic així com el seu sistema de categorització. Muro ha explicat també que treballarà amb el territori per a la creació de producte turístic i ha demanat la implicació activa del sector.
    Un altre dels objectius és la posada en marxa de la Taula de Turisme, “una plataforma d’interlocució i cooperació amb el sector públic i privat formada per professionals reconeguts que es distribuiran en quatre comissions: Ordenació, Programació, Coneixement i Estratègia, i Qualitat i Innovació”.
    Pel que fa a d’altres reptes en promoció turística, el director de l’ACT, Xavier Espasa, ha destacat l’objectiu de treballar buscant la implicació del sector, especialment amb el privat. En aquest sentit, l’Agència Catalana de Turisme ha incorporat una nova unitat d’Empreses per crear un pool de partners estratègics amb empreses reconegudes internacionalment. “L’objectiu de l’ACT és tancar acords amb 15 partners i col·laboradors per generar uns ingressos addicionals de l’ordre d’un milió d’euros que es dedicarien exclusivament a la promoció”, ha explicat Espasa.
    Un altre punt fort de l’estratègia promocional turística de Catalunya és la internacionalització i la diversificació de mercats,apostant per emissors emergents amb un gran potencial com ara els Estats Units, on s’acaba d’obrir un Centre de Promoció Turística, la Xina i Àsia-Pacífic.
    En el cas de la segmentació i la desestacionalització de la demanda, l’ACT seguirà impulsant el turisme de reunions, s’ampliarà el programa “Catalunya Turisme Sènior” a la Costa Brava i a la Costa Daurada, i el segell d’especialització Destinació de Turisme Familiar (DTF) es començarà a implantar a destinacions d’interior amb un projecte pilot a les Valls d’Àneu i a la Vall de Boí.
    La comunicació 2.0 i les xarxes socials s’incorporen a l’estratègia de promoció on-line com a un dels eixos principals d’acció de l’ACT i s’ha renovat el missatge promocional amb la campanya “Catalunya. M’agrada compartir”, on el blog http://magradacompartir.catalunya.com i un perfil de facebook esdevenen plataformes de promoció i sobretot canals de participació i d’interacció amb el públic. La campanya és el resultat de la implicació i de la suma d’esforços d’empreses privades i entitats públiques.
    Espasa també ha explicat que, en un moment de contenció pressupostària, l’Agència Catalana de Turisme redueix el nombre d’accions però buscant l’increment en la seva eficàcia i rendibilitat.Ha posat com a exempleel cas de les fires, com ara Fitur, on Catalunya manté la seva participació sense alterar la presència de tots els productes turístics i de tots els territoris però reduint la superfície d’exposició en un 30% i el pressupost de participació a Fitur en un 25% respecte 2011.

Comentaris

  1. Es una molt bona notícia! Jo vaig conèixer una parella del Regne Unit i em van dir que el que més els hi agradava era l'arquitectura, la gastronomía i el clima! Hem de treure profit de tot el que tenim de manera adecuada.

    Salutacions,
    Gina

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada